2011. április 3., vasárnap

A "Z-generáció"

Z-generációnak nevezték el a szociológusok, és a pszichológusok azt a nemzedéket, amelyik már el sem tudja képzelni az életét internet nélkül.

Talán meglepő, de most egy olyan cikket fogok ajánlani, amelyik a radikális jobboldal egyik legnagyobb ellenségének számító Hírszerzőn jelent meg. A szerző, Tossenberger Adél nem is ítéli el, de nem támogatja a jelenséget, csupán beszámol róla, és ezt jól teszi.

A magam részéről csak annyit tennék hozzá, hogy én is ismerem valamelyest ezt a nemzedéket, az internetfüggőségükön túl az a szomorú számomra, hogy hülyeségeken kívül nem használják a netet semmire. 18 évesek tömkelege csetel, Facebook-ozik naponta, de nem tud újratenni egy Windows-t, nem tudja, hogy kell megkeresni valamit a Google-el, azaz pont az internet valós előnyeit nem használja. Arról már nem is beszélek, hogy könyvtárak tucatja érhető el online, sőt, a Biblia arámi változnak lefordításával is lehet már online próbálkozni. megannyi érdekesség, amit én sosem fogok megunni, igaz, csetelni én sem szeretek. Nem is használtam arra a netet soha, inkább a Kurucra írtam :)

Szóval, a szomorú számomra az, hogy miközben hasznos információk, könyvek, adatok tömkelege egy kattintásnyi távolságra került tőlünk, eközben az átlagintelligencia nem nőtt meg jelentősen. Néhány éve még attól féltem, hogy az a generáció, amelyik már akkor rendelkezett mobiltelefonnal és szélsessávú internettel, amikor leérettségizett (én még messze voltam ettől amikor érettségiztem), pillanatok alatt leeszi a fejem, és elveszítem a munkám. Nos, egyelőre ennek az ellenkezőjét tapasztalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése